Maandag 3 augustus 2015 - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu Maandag 3 augustus 2015 - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu

Maandag 3 augustus 2015

Door: Nick van der Klok

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika

03 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Punda Maria

Ola lezers.

Vandaag rinkelde de wekker weer als normaal, maar dit keer niet om half zeven maar om kwart over vier omdat we naar het National Kruger park gingen. Zoals gewoonlijk vertrokken we weer te laat omdat we de koffers nog in moesten pakken. Toen de koffers in de bus stonden konden we eindelijk vertrekken naar het noorden van het Kruger park om bij de Punda Maria gate naar binnen te gaan, we reden met de busjes en de polo vol goede moed achter Phulu aan die in het Kruger park af en toe in eens van de weg afweek om bij de drinkplaats van de dieren te laten zien . De trip tot het Kruger park duurde iets meer dan een uur daarna hebben tot tien uur in de bus gezeten totdat we gingen ontbijten. Na het ontbijt zijn we weer als een stel chinezen op pad gegaan bepakt met camera’s en een goed humeur. Bij de tweede tussenstop hebben we afscheid genomen van Phulu en haar man dat was voor sommige emotioneel (zou maar geen namen noemen). Tijdens de tweede tussenstop hebben een paar ook nog een rangerhoed gekocht( Sarina,Femke T,Joey, Edwin en ik zelf). In het kruger park hebben we bijna de hele Big Five al gezien, alleen het jachtluipaard moeten we nog zoeken.(zie foto’s voor de dieren)

Na een ritje van ongeveer 12 uur waren we aangekomen in de kubo lodge, we dachten dat het er mooi uit zou zien maar het was te erg voor worden omdat het zo mooi was. Rond een uurtje of 7 gingen we avondeten en nee het was vandaag geen milliepap maar Knorr bobotie en chickenpie.

Ik hoop dat jullie van alle foto’s zullen genieten

Nick
P.s dikke kus voor pa ma en amber en nog veel plezier op de camping.

• 10 Januari 2016 - 16:44

Wim Walraven:

Mooi verslag en foto's Nick.
    Geweldig om zo te genieten van de natuur en dan vergeet je de tijd snel.Veel plezier en genieten de volgende dagen van God's schepping.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben in Kubu lodge
    Doe Nicole de groeten
    Tot morgen
    Trix en Wim

• 10 Januari 2016 - 16:44

Monique Dorresteijn:

Mooie foto's, leuk om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. Is toch wat anders dan in de dierentuin. Leuk verslag ook weer. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Succes en veel plezier.

Suus Goedhart:

Leuk verslag Nick... mis alleen de foto's van jullie met rangerhoed, hihi! Geniet van al het moois daar!

Saskia Van Der Klok:

Wat een schrijvers talent. Heb dit niet achter je gezocht. We zijn heel benieuwd naar de binnenkant van jullie lodge. Blijf zoeken naar het luipaard, deze zit vaak in de boom. Super leuke foto's. Dikke kus van ons uit Zeeland

Jolanda Portengen:

Goed geschreven Nick!
    Het ziet er allemaal prachtig uit en wat een mooie foto's!!!
    Geniet er van

Kees En Evelien:

Gaaf zeg al die dieren. En dat van zo dichtbij! Wij willen ook die stoere rangehoeden wel eens zien op de foto. En jullie reuze chique onderkomen.
    Geniet er nog maar even van. Geniet van elkaar en de natuur.
    Groeten van uit Winterberg.

• 10 Januari 2016 - 16:46

Jenny Buisman:

Wauw wat een mooie foto's . Nu lekker genieten van de luxe en bijkomen. Gaan nu ook ander verslag lezen . Veel plezier en liefs van ons