Dinsdag 04 augustus 2015 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu Dinsdag 04 augustus 2015 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 04 augustus 2015

Door: Reina & Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika

04 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen werden we om 5.30 uur uit bed getrommeld en om 6 uur verwacht voor een heerlijk kopje koffie of thee met een knabbelkoekje.

Vandaag stond de Safari in het Krugerpark op het programma. Omdat we nog een uur moesten rijden naar de poort van het park, stond ons ontbijt klaar in papieren zakjes.

Helaas was niet iedereen (u mag raden wie…) wakker geworden van het geklop van de wekservice, dus vertrokken we ruim een half uur later met onze eigen busjes.

Bij de poort van het park, stonden 2 open safaribusjes op ons te wachten, hierin zouden we deze dag rondgetoerd worden onder begeleiding van een gids.

Voor we goed en wel begonnen hebben we eerst even heerlijk genoten van ons klaargemaakte ontbijtje.

Toen zijn we gaan rijden en kwamen al gauw wat dieren tegen, zoals: impala’s, zebra’s, een hele kudde buffels, giraffen en (in tegenstelling tot gisteren) een enkele olifant.

We hebben vandaag weer veel nieuwe dingen geleerd van onze gidsen.

Wist u dat…

… de buffel het gevaarlijkste dier van de Big Five is, als hij zich bedreigd voelt valt hij direct aan zonder een waarschuwing te geven (olifanten geven eerst tot 5 maal toe een waarschuwing af)

… dieren die je alleen aantreft vaak mannetjes zijn, zij leven vaak afzonderlijk van de vrouwen en kinderen.

… bij giraffen je de leeftijd kan bekijken aan de hand van de kleur van de vlekken, hoe donkerder de vlekken, hoe ouder de giraf.

… olifanten vaak modder op hun lijf hebben zitten als bescherming tegen de zon.

… nijlpaarden maar anderhalf meter hoog worden, maar wel 1500 kilo kunnen wegen.

… het velletje van een zebra te vergelijken is met een vingerafdruk, er is er geen één hetzelfde.

Rond half 1 kwamen we aan bij de Satara Lodge waar we gingen lunchen. We kregen een heerlijke lunch die bestond uit: mini gehaktballetjes, aardappelsalade, pastasalade, bladerdeeghapjes met vlees en kaas, en donkerbruin brood met een plakje vleeswaren en natuurlijk een lekker sapje erbij.

Na de lunch reden we langs een waterplaats waar veel verschillende dieren zich verzameld hadden. Daar hebben we een hele poos staan kijken en zagen we ook (op een afstand) een leeuw en leeuwin liggen in de schaduw onder de struiken.

Bij het water zagen we krokodillen en nijlpaarden. Langs het water liepen impala’s, zebra’s, giraffen, zwijntjes (pumba’s) en een buffel. Bijzonder om te zien hoe dieren die vaak elkaars vijanden zijn, zo vredig in elkaars nabijheid zijn. Het leek net of we midden in het verhaal van de Lion King zaten of in een natuurfilm beland waren. Prachtig!!!

Inmiddels hebben we 4 van de 5 dieren van de Big Five gespot (olifant, buffel, leeuw, neushoorn), we hopen morgen tijdens een namiddag-safari nog een luipaard te spotten!

Rond 4 uur waren we weer terug bij de poort. Een aantal mensen van de groep vonden het leuk om met de Safari-jeep terug te rijden. Wij kozen lekker voor ons eigen ‘windvrije’ busje.

Eenmaal terug bij de Kubu Lodge kregen we in de achtertuin van onze eigen lodges nog bezoek van 4 Njala’s (grote herten).

Na een verfrissende douche (heerlijk om weer te kunnen douchen na twee weken) en voor sommige een koude duik in het zwembad konden we om 19.00 uur aanschuiven voor weer een heerlijk diner.

We hebben genoten van een mooie dag!

Van uw verslaggevers, Reina en Ingrid.

• 05 Januari 2016 - 11:07

Jenneke Bokhorst:

Lieve allemaal,

wat een indrukwekkende foto's! Prachtig...
    Heerlijk om na hard werken te genieten van wat rust en luxe..
    have fun everybody!

gr
    Jenneke

• 05 Januari 2016 - 11:08

Tea Russchenberg - Spruijtenburg:

Prachtig om zo met elkaar te genieten van Gods bijzondere schepping! De foto's spreken hier ook van, laat staan wanneer je het met eigen ogen mag zien.
    Tip: blijf genieten met elkaar!

• 05 Januari 2016 - 11:08

Clary Bakker:

Prachtige foto's en wat een geweldige ervaring om in het krugerpark te zijn. (stiekem een beetje jaloers hoor :-)
    Maar....het is jullie van harte gegund, vooral na gedane arbeid!
    Groet,
    Clary

Dennis Van Werkhoven:

Gaaf hoor ! En mooie foto's van het park!! Met je nieuwe lens Ing ? Veel plezier nog de laatste dagen!

Marianne Mulder:

Wat moet dat mooi geweest zijn reina! Mooie foto s. Erg leuk om ook dit te kunnen volgen. Liefs.

Cato Sprangers:

Wat hebben jullie veel gezien, geweldig!! Wat is het toch leuk om zo op afstand mee te kunnen genieten!!
    Voor straks - weer een goede reis naar huis gewenst. We kijken naar jullie uit!
    Liefs

• 05 Januari 2016 - 11:10

Suus Goedhart:

Wow! Gewoon in één dag al bijna de 'big five' gespot! Hoe gaaf is dat... prachtige foto's kan me voorstellen dat jullie aan de film Lion King moeten denken. Jullie zitten er middenin! Heerlijk om op deze manier te kunnen ontspannen na het zware werk! Geniet van deze welverdiende tijd en het aftellen gaat beginnen hoor! Geniet dubbel en dwars voor je het weet zijn jullie weer thuis!

X voor mijn zus

• 05 Januari 2016 - 11:10

Nanda Terpstra:

Prachtige foto's en mooi verslag! Geniet van alles nog de komende dagen. Groetjes!

Piet En Cobi Griffioen:

"Wie verre reizen maakt heeft veel te verhalen," dat is zo waar als wat, mooi verslag weer, dank daarvoor. Het is maar goed dat jullie iedere dag verslag sturen, want zo uitgebreidt kunnen jullie na drie weken nooit na vertellen, heel goed bedacht zo. Wat maken jullie lange dagen zeg, zo vroeg op, jullie gaan zeker ook wel op tijd naar bed??? Meestal heb je vakantie om uit te rusten, maar ik weet niet of het bij jullie wel zo is, jullie zien wel heel wat zo, erg mooi die foto' s. Het is half drie wij gaan nog even een fietst\scoot tochtje maken het is hier nu 25 graden. Groeten van ons beiden.

Nanda En Fred Rouvoet:

Schitterende foto's, wat zal dat genieten zijn! Nog even......, blijf nog even mooie plaatjes schieten! Tot zaterdag xxx

Coraline Rooth - Vijlbrief:

hi Reina, mooi verslag maar waar is nu de foto van het zwembad bommetje van m'n zwemmaatje?
    Maar alle gekheid op een stokje: wat een mooie beloning als kroon op jullie harde werken. Heel veel plezier nog en kom veilig weer thuis!
    Big hug
    Coraline

Kees En Evelien:

Wat gaat de tijd snel. Ik(we) hebben genoten van alle verhalen. Mooie foto's. Pracht werk en vele belevenissen. Een project om nooit meer te vergeten. Dank u wel Heer.

Jenny Buisman:

Geweldige foto's....klein beetje jaloers. Maar jullie hebben dit verdiend na twee weken hard werken. Geniet maar intens van de mooie schepping. En Sarina....toch een zwembad!!. Geniet er van en ook lekkere uitrusten. Veel plezier en knuffels voor de buismannen.

Peter En Nelien Visscher:

Wat een mooi verslag. Prachtig om dit alles te mogen beleven.
    Femke V.als je Simba ziet maak je dan een foto?
    Hartelijke groet voor allen en een knuffel voor Femke V. Peter&Nelien