Zaterdag 25 juli 2015 - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 juli 2015 - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 juli 2015

Door: Hugo

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika

25 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Thohoyandou

Vandaag was een toeristisch dagje. We konden voor het eerst uitslapen! Gisteravond hebben we te horen gekregen dat door een constructiefout een stuk muur was ingestort. En dat de graafmachinechauffeur niet vlot doorwerkte zonder toezicht van de groep. Voor Edwin, Albert en Sarina zat uitslapen er dus niet in, want die gingen even langs op de bouwplaats. Gelukkig werkte de chauffeur nu wel door, en het muurtje wordt gerepareerd. We hopen maandag gewoon verder te kunnen gaan waar we waren. Al met al na een rustige start van de dag begonnen we onze tocht van 3 uur naar ‘’The Big Tree’’, de grootste boom ter wereld. Het was een mooie tocht met relatief goede wegen. Onderweg kregen we een oproep met de walkietalkie vanuit de andere bus, dat er een giraffe was gezien! We reden immers vlak langs een natuurpark. Wat een prachtige natuur. Dit geeft ons allen nog meer zin in het Krugerpark volgende week. Eenmaal aangekomen op een heet stukje Afrika konden we de grote boom, van wel 3601 jaar oud, bewonderen.

Bijgevoegd paar foto’s van het enorme schepsel.

We vervolgden onze sightseeing over de prachtige Zuid-Afrikaanse wegen richting Zimbabwe! Na een paar bewapende marechaussee posten te hebben gepasseerd, konden we over de rivier naar Zimbabwe . We konden zo te voet over een brug. Rondom de grens waren vele aapjes te zien, zie foto’s.

Nou dat kunnen we ook weer van ons lijstje afstrepen. Bekijk even de prachtige zonsondergang die we meemaakten in het mooie Zuid-Afrika-Zimbabwe.

Het begon al donkerder te worden, en we hadden er al wat zituurtjes opzitten inmiddels. Tijd om eens goed te NASSEN, hoe we dat zo mooi verwoorden. Onze locale vriend Eric reed voorop in zijn niet al te goedkope RangeRover. We vonden in een of ander plaatsje een eettent. Hoera! Eindelijk pizza, of spareribs! Helaas was het restaurant niet opgewassen tegen een groep hongerige Hollanders + Eric, Eric junior, en Fulu de gastvrouw. De bereiding van pizza’s duurde erg lang. Jammer, maar uiteindelijk was de maag wel vol. Inmiddels was het al 22:00 uur. Oei het gastgezin slaapt vast al.

Hoewel de een wat misselijker was dan de ander, de een wat meer moe dan de ander, zaten we weer in het busje om nog een uur te rijden naar huis. Beetje slapen, en je bent er alweer.

Dat was het voor vandaag. Fijn dat jullie ons zo volgen. Reacties lezen is een mooi moment op de avond voor de hele groep, dus voel je vrij even te reageren ;)

Groetjes, Hugo

• 05 Januari 2016 - 11:36

Nanda Terpstra :

Wat leuk om te lezen weer! En dat jullie een leuke dag hebben gehad. Sterkte met werken morgen en ben benieuwd hoe hoog de muren gaan worden! Liefs vanuit Pisak (Kroatie).

• 05 Januari 2016 - 11:37

Piet En Cobi Griffioen:

Het is vier uur, net je verslag gelezen, even reageren voor de middagdienst. Vanmorgen een mooie dienst gehad een preek over Job,gelezen door Gerrit Breteler,dat was weer genieten en vooral heerlijk gezongen,ook thuis achter de computer.hebben jullie ook een mooie dienst gehad,vast wel. In Hilversum heeft het gisteren niet zo
    erg gestormt, viel wel mee. Groeten P.en C.

• 05 Januari 2016 - 11:38

Maartje Trommel:

Hee Afrika-genieters,

Wij hebben weer even bijgelezen. Wat fijn om te lezen dat jullie je gewaagd hebben aan de miliepap. Kan me niet voorstellen dat Floor, Fem en Joey ook tevreden waren met de smaak... :)

Gaaf dat jullie al zo hard aan het bouwen zijn en daarnaast genieten van het mooie Afrika en de Afrikacultuur.

Wij zitten inmiddels diep in Frankrijk. Nog twee dagen en 160km. We zien het nieuwe verslag tegemoet!
    Dikke kus, vooral aan de familie Smedema en Trommel(+aanhang)

• 05 Januari 2016 - 11:39

Kees En Evelien Trommel:

Wat een leuk verslag om te lezen. En voor jullie weer een bijzondere dag. Indrukwekkend zo'n grote boom! Fem je bent er toch wel ingeklommen, neem ik aan? En over het eten hoeven wij ons geen zorgen te maken. Floor dacht rankie-slankie terug te komen,maar dat valt vast mee. Of ben je afgevallen door het harde werken, dat kan natuurlijk?!
    Ohja, hebben jullie wel een foto gemaakt van Femke T in haar (lange) jurk? Dat komt namelijk maar 1x in de 18 jaar voor!!
    Hopelijk hebben jullie vandaag ook weer een mooie zondag gehad.
    Lieve mensen, geniet van elkaar en ieder die op je pad komt.
    God gaat steeds met jullie mee.
    Liefs, Kees en Evelien.

• 05 Januari 2016 - 11:39

Ineke Van Werkhoven :

Nou ik zal ook maar weer even reageren.
    Wat heerlijk zo'n toeristisch dagje tussen door.
    Wat een geweldige omvang zeg met recht the big tree.
    Fijn te weten dat jullie genieten.
    Vandaag hadden wij een vrouwelijke preeklezer nl Marjan Molenaar.Zeker voor herhaling vatbaar.
    Deze dienst was helemaal ingevuld door gemeenteleden.Ook mochten we twee syrische vluchtelingen welkom heten.
    Zij hebben een woning in Hilversum toegewezen gekregen en hopen straks met hun gezinnen daar verenigd te worden.
    Het weer hier is tot rust gekomen en we hopen dat de zon gauw weer terugkomt voor al de vakantiegangers.
    Ingrid zo te zien op de foto, hou jij een dagboek bij???

• 05 Januari 2016 - 11:40

Jenny Buisman:

Heerlijk om weer het verslag te lezen. Lekker een lang weekend om eben bij te komen. Ben benieuwd wat jullie vandaag beleefd hebben. Begreep dat jullie onverwachts bezoek hebben gekregen van fam Noordhof....ik kreeg hele mooie foto's opgestuurd. Die zien jullie dan nog wel bij thuis komst. Hier alles goed...beetje slecht weer...jammer. Werkse maar weer en tot morgen. Liefs en knuffels voor de buismannen.

• 05 Januari 2016 - 11:43

Serena Vanheuverswijn:

Super leuk om te lezen! Ook mooi om te lezen dat jullie alle reacties lezen met elkaar.

Heel veel plezier, doorzettingsvermogen (waar dat nodig is) en Gods zegen toegewenst.

Oja, goed geschreven Hugo ;)

Judith Sprangers:

Yebo!

Wat leuk zeg, die uitgebreide reisverslagen! Zo kunnen we echt een beetje meegenieten van jullie belevenissen. Veel van jullie ervaringen herken ik van mijn reis tien jaar geleden. Met name de ongelofelijke gastvrijheid is bijzonder he?

Ing, ik ben heel benieuwd of je verandering merkt rond de aidsproblematiek? Wij schrokken destijds best wel van de ontkenning daarvan. Kun je daar nu wel over praten met de bevolking?

Jullie weekend klinkt ook erg boeiend en gezellig. Hopelijk doen jullie weer voldoende energie op voor de nieuwe werkweek. Succes met de werkzaamheden, veel plezier en veel inspirerende ontmoetingen toegewenst!

Bas En Mirella Nanninga :

leuk om jullie verhalen te lezen!
    Wat een bijzondere ervaring!
    Wat zullen de mensen daar blij met jullie zijn!
    Goede tijd met elkaar gewenst!
    Gr Bas en Mirella Nanninga
    Ps: voor juf Femke een knuffel van Elin:-)

Jansje Zwart:

Wat een belevenissen weer. Vervelen doen jullie niet. Leuk om het weer te lezen. Goed uitrusten hoor als jullie vrij zijn. En dan die apen. Hebben jullie al zin om naar het park te gaan . Gaat het nog gooed met femke? Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Dag lieve mensen..

• 05 Januari 2016 - 11:45

Ewout En Annemarie Griffioem:

Lieve mensen, net terug van vakantie en wat leuk om al jullie verhalen te lezen, een echt avontuur! Wat fijn dat jullie zoveel kunnen doen en ondertussen mooie contacten opdoen ! Blijf bouwen en genieten !

• 05 Januari 2016 - 11:46

Maria Slot:

Hoi allemaal,

wat fijn dat jullie nu even weekend hebben gehad en zulke mooie dingen konden zien.
    Wat is die boom ongelooflijk indrukwekkend!! Als die hier in Nederland zou staan dan zou je niet geloven dat die echt is..

vandaag allemaal weer hard aan het werk?
    Hopen dat de muur niet verder is afgebroken ;)
    Fijne dag en tot morgen
    liefs Maria

• 05 Januari 2016 - 11:46

Suzanne Terpstra :

Balen van die muur... Maar wel leuk van die apen en lekkere pizza ;)
    Leuk geschreven Huug!

Xx