Donderdag 23 juli 2015 - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli 2015 - Reisverslag uit Thohoyandou, Zuid-Afrika van Zuid-Afrika 2015 - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli 2015

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Zuid-Afrika

23 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Thohoyandou

Donderdag 23 juli de laatste werkdag van deze week. Het is de bedoeling vandag de fundering helemaal af te krijgen dus we maken ons allemaal fris en fruitig klaar om de dag te beginnen met een lekker ontbijtje. Eenmaal op de bouwplaats vonden we het ontbijtje een beetje karig zoals we dat niet gewend zijn. Geen eieren, cornflakes, pindakaas of jam. Maar ook een broodje kipworst en sla is altijd lekker.

Om 9 uur begonnen we met werk en iedereen ging z’n eigen gang. De groep werd verdeeld is een aantal kleine groepjes. Een aantal gingen er metselen, en de rest begon met het maken van cement. Maar op een gegeven moment was het cement op en konden we dus niet verder. Balen! Dan maar weer aan onze favorite bezigheid beginnen; stenen doorgeven in een treintje. Dat ging redelijk vlot. Na de lunch was er cement geregeld en konden we de laatste loodjes af maken.

Ook vandaag sloten we de dag af met afrikaanse liederen , gebed en engelse liederen. Super leuk om te zien dat er steeds meer kinderen bij komen naarmate de week strekt. We stonden met wel 60 á 70 kinderen te zingen. Als kadootje hadden we balonnen mee genomen om uit te delen. Heel mooi om te zien hoe blij je die kinderen kunt maken met maar iets heel kleins.

Eenmaal thuis gekomen maakte iedereen zich klaar voor een lekker bordje avondeten. Dit keer geen miliepap maar rijst, salade, bonensaus en pasta. Terwijl we bezig waren met de korte bijbel studie en het hadden over de verschijning van God, viel ineens het licht uit. Wat wel vaker gebeurt hier in Zuid- Afrika. Dit duurde gelukkig slechts een paar uur.

En na wat geklets en gezellig samen zijn werd het tijd om naar huis te gaan. Iedereen ging naar z’n eigen gast gezin en maakte zich klaar voor de nacht. Dit keer geen wekker om 7 uur maar een uitslaap ochtend tot 9 uur. Heerlijk!

Ps. Omdat wel vele vragen hebben gekregen over foto’s van de huizen waar we verblijven en een aantal video’s. Heb ik er een aantal bij gezet.

Op de eerste foto zie je waar ik ,Floor, samen met Femke T, Sarina, Janita, Joey en Matthijs verblijven. In het linker hutje verblijft de gastvrouw en de rechter word gebruikt als keuken.

Enjoy!

Liefs Floor.

• 12 November 2015 - 15:01

Suus Goedhart:

Leuk! We zijn we bij wat betreft jullie belevenissen! Ben wel benieuwd wat er op het programma staat voor vandaag aangezien jullie schrijven dat donderdag de laatste werkdag is van deze week...

Foto's zien er goed uit en geven een goed beeld van wat jullie daar doen. Geniet van deze mooie en bijzondere reis! Wij maken ons op voor een zomerstorm zaterdag... aldus de krantenberichten hier in NL!

Dikke kus voor Ing van mij en uiteraard ook van Fenne!

• 12 November 2015 - 15:01

Jacob En Daisy Zwart:

Lieve allemaal,
    wat fijn dat het allemaal zo goed gaat daar!
    Super dat de kinderen in de omgeving veel naar jullie toe trekken en daar heel veel plezier aan beleven. Superblij met een ballon, geweldig toch?!
    Wat staat onze zus Sarina hard te bikkelen op de foto. Super trots.... Ook op pa (Edwin) natuurlijk (toch knap op die leeftijd hihihi......). Genieten jullie straks ook van een vrij weekend? Of zit dat er niet in?

In ieder geval heel veel succes en plezier met elkaar!

Liefs van Jacob, Daisy en Fem Zwart. Fem geeft opa en tante Sarina steeds kusjes op de foto's. Jullie ontvangen ze toch wel? XXX

Barry:

Leuk hoor! Met zo'n video erbij begint het voor ons als thuisblijvers ook helemaal te leven. Werk ze allemaal!
    Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder .... daar heb ik in verslagen, foto's en die video al heel wat van kunnen zien. Alleen vechten en huilen ontbreekt nog :-).

Kirsten Vijlbrief:

Super verslag weer! Ondanks het "karige" ontbijt hebben jullie weer net zoveel werk verzet als andere dagen volgens mij! Super hoor!! Een beetje uitslapen hebben jullie dan heus ook wel verdiend :-) Vandaag begreep ik van mama Reina dat jullie naar het kindertehuis gingen. Ook een bijzondere dag en op een andere manier intensief.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hier. Nu even weekend, bijkomen en de spiertjes een beetje rust geven! Enjoy en ga zo door met z'n allen! Lieve groetjes en een kus voor mams en Jans!

Thomas Buisman:

Leuk om te zingen met zo'n grote groep

Gr thomas

Thomas Buisman:

Leuk weer en zeker het filmpje. Vandaag dus lekker weekend., ben benieuwd naar het bezoek aan het weeshuis. Fijne dag en tot morgen. Knuffels voor iedereen

Jenny Buisman:

Heb onder Thomas zijn naam geschreven....laatste berichtje dus door Jenny. Veel plezier vandaag

Wim Walraven:

Weer mooi verslag mensen. Wel vooruitstrevend om de 4 daagse werkweek in te voeren. Toch wel met medeweten van de vakbonden?
    Morgen naar het kindertehuis?
    We zijn benieuwd en wachten op de foto's

Peter En Conny Van Barneveld:

Wat leuk om de blogs te lezen en de foto's te kijken en zo vanuit Nederland met jullie mee te leven. Er zit echt schrijverstalent bij (Edwin :) )
    Wij wensen jullie een fijne en gezegende tijd met elkaar!
    Hartelijke groet, Peter en Conny

Piet En Cobi Griffioen:

Dank weer voor het verslag, leuk ook dat filmpje,maar waar zijn de beloofde foto' s van het verblijf? Niet gelukt? Groet vanuit warm Hilversum en kijken uit naar de zomer herfst storm morgen,!!!!!!

Jansje Zwart:

Hallo lieve mensen. Wat een mooi verslag en foto's. Jullie hebben het wel goed hé? Heerlijk. Wat zullen jullie veel meemaken en beleven. Geniet maar veel en nu zijn jullie vrij. Dat is ook wel lekker.. dag lieverd en een dikke knuffel voor onze dochter.

Kees En Evelien:

Ik ben reuze benieuwd hoe jullie het eenvoudige hollandse ontbijtje,( bruine boterham, jam en glas thee),over twee weekjes zullen ervaren. Zal dan wel tegenvallen, als ik dit zo lees. Maar goed, jullie werken er hard voor. Joey, jij kunt bij terugkomst zeker je eigen stulpje wel metselen, toch? Genoeg plek op de hei....
    Top om te lezen dat alles goed gaat en we met de plaatselijke kinderen ook mooie contacten zien.
    Hier thuis ben ik nu aardig over het "lege-nest-syndroom" heen. Het was wel wennen om maar voor 2a3 mensen te koken ipv voor 9. En dan ook nog zo stil in huis......Gelukkig begint bij ons nu ook de vakantie en gaan we morgen een paar dagen op pad.
    We houden jullie wel "ïn de gaten", en zijn zeer benieuwd hoe het bij het weeshuis was.
    Allemaal een heel prettig en vooral bijzonder mooi weekend en een dikke kus voor Fem, Floor en Joey.

Jolanda Portengen:

Super om weer te lezen, foto's te zien en zelfs een filmpje!
    Ik begreep dat jullie vandaag naar het weeshuis zijn geweest. Ik ben benieuwd hoe dat was. Groeten Willem

Nanda En Fred Rouvoet:

In de tent met een flinke onweersbui jullie verslag weer gelezen. Wat een belevenissen, mooi! Filmpje kwam met horten en stoten door, slechte internet verbinding helaas! Maar we proberen jullie te volgen. Bij deze weer een dikke kus voor Ingrid en een iets kleinere Reina,Femke V en Maaike.

• 12 November 2015 - 15:06

Johan En Dera Van Der Leij:

dappere werkers, prachtig om te kunnen meeleven met jullie ervaringen en belevenissen... jaloers op te worden! Ja mijn "tropitis stijgt behoorlijk ... wat had ik (Dera) er graag bij willen zijn! Mooi dat God jullie zegent met dit werk en het delen met de Afrikaanse mensen. Geniet ervan en veel succes de komende tijd.